Stop genocidě

Z Katopedia

Přejít na: navigace, hledání

Stop genocidě je česká pro-life organizace, jejímž cílem je legislativní obnova ochrany lidského života od početí do přirozené smrti a pomoc mládeži při orientaci v etických otázkách běžného života. Předsedou občanského sdružení je dřívější hlavní koordinátor akcí sdružení Jan Vrána, který ve funkci nahradil Václava Cigánka.

Sdružení pořádá petiční výstavy, diskusní setkání, semináře a přednášky. Úzce spolupracuje s HPŽ ČR.

Obsah

Petiční výstava

Nejznámější činností sdružení je pořádání petičních výstav upozorňujících na krutou a nelidskou realitu potratu a euthanasie před středními školami a při různých společenských a církevních[1] akcích. Výstavy se stávají předmětem četných kontroverzí, podle jejich odpůrců jsou výstavy příliš agresívní a brutální a ohrožují psychiku dětí. Pořadatelé a obhájci výstavy to odmítají a upozorňují, že to výstava je brutální, protože upozorňuje na brutální věci, o nichž je ovšem třeba mluvit.

15. prosince 2010 se stalo v Liberci před gymnáziem F. X. Šaldy terčem policejní zvůle, když tamní policie řádně vyhlášenou výstavu zabavila a dva organizátory odvlekla na služebnu,[2][3] kde je 8 hodin násilím zadržovala, načež je prospustila bez toho, že by s nimi vyplnila řádný záznam o zadržení.[4][5] Když pak v lednu 2011 Stop genocidě na tomtéž místě zopakovalo, byla výstava napadena rodičem jedné ze studentek.[6]

V roce 2011 jí časopis Duše a hvězdy udělil na základě hlasování svých čtenářů pro-life ocenění "cena rytířstva".

Kontroverze okolo výstavy

Výstavy Stop genocidě se stávají předmětem četných kontroverzí, podle jejich odpůrců jsou výstavy příliš agresívní a brutální a ohrožují psychiku dětí a porušují zásadu, že účel nesvětí prostředky.[7][8] Pořadatelé a obhájci výstavy to odmítají a upozorňují, že to výstava je brutální, protože upozorňuje na brutální věci, o nichž je ovšem třeba mluvit.

Teolog Lukáš Novák ve své reakci na článek Tomáše Machuly[9] vyvrací jeho tvrzení, že výstava porušuje zásadu účel nesvětí prostředky a označuje ji za teologicky neobhajitelnou.[10]

Štěpán Bekárek, ředitel AG Kroměříž, k tomu poznamenává, že ve skutečnosti mají největší problémy s podobnými výstavami dospělí (učitelé, rodiče), možná protože sami na potratu byli nebo jím byli jinak zasaženi.[11]

Podle Nejvyššího správního soudu není umisťování výstavy před gymnázii v rozporu se zákonem.[12]

Odkazy

Související články

Externí odkazy

Texty

Videozáznamy

Reference

  1. http://cirkev.wordpress.com/2011/04/19/rimovske-pasije-a-stop-genocide/
  2. http://res.claritatis.cz/zpravy/z-domova/prave-ted-policie-protipravne-odvlekla-dva-mlade-lidi-z-vystavy-stop-genocide/4375?PHPSESSID=15a1f586899be7252405b4f3caeaff6a
  3. http://res.claritatis.cz/zpravy/z-domova/o-nasilne-agresi-stredoskolskych-pedagogu-a-policie-cr-v-liberci/4377?PHPSESSID=15a1f586899be7252405b4f3caeaff6a
  4. http://www.prolife.cz/?a=4&id=1355
  5. http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/184014.aspx
  6. http://res.claritatis.cz/zpravy/evropa/jan-vrana-ze-stop-genocide-byl-v-liberci-napaden/4454?SSID=d7f3ae4e3b4c2638e368736f029ebf57
  7. Tomáš Machula: Svoboda volby versus svoboda slova
  8. Marek Vácha: Ke kampani Stop genocidě
  9. Tomáš Machula: Svoboda volby versus svoboda slova
  10. Lukáš Novák: Spor o brutální fotografie, Oběžník Hnutí Pro život ČR 2011/2, str. 12-13
  11. Štěpán Bekárek, ředitel AG Kroměříž v rozhovoru pro Duše a hvězdy
  12. http://prolife.cz/?a=4&id=2002
Osobní nástroje